יום שני, 19 בינואר 2009

תובנות השיווק של גלעד ומה הקשר לביבי

השנה האחרונה הוכיחה לי משהו מאד מהותי!
המקום שלי בחיים זה עולם השיווק!
אני מאד מתחבר למשחק הזה שבו אתה מצליח לגרום לאנשים לקנות את המוצר שלך גם אם הם לא באמת צריכים אותו!!!

לאחרונה גם יוצא לי לכתוב תוכן שיווקי ,והכתיבה הזאת הובילה אותי לחשוב על איזה תובנה שיווקית נחמדה.
תחזיקו מעמד עד הסוף (:

לאדם יש הרבה נקודות אסטרטגיות
כל לחיצה על אחת מהן ,גם במובן המטפורי (ואולי גם במובן המעשי), תוביל לתגובה מסויימת.

לחיצה על הלב תוביל לתגובה רגשית כמו עצב או שמחה
לחיצה על המוח תוביל לחשיבה ומיקוד
לחיצה על השרירים תוביל לפרץ של אנרגיה
דגדוג יוביל לצחוק
ויש נקודות שכאשר לוחצים עליהן ,התוצאה תהיה משהו שקשור במין (זה בלוג צנוע)

כמובן שישנם אנשים שישארו אדישים, גם כאשר תלחץ להם על אחת מהנקודות הללו!!

אבל כאשר אתה לוחץ למישהו על הפצע שלו ,או על נקודה שכואבת לו,
כל הגוף שלו ירעד וכל החושים שלו יתחדדו ויגיבו
אף אחד לא ישאר אדיש!
זה הנעה אמיתית לפעולה -ככה מוציאים מישהו מהאדישות שלו ,ככה הופכים מישהו למעורב!

אותו דבר בפרסום!
לכל מותג שעבר תהליך מיצובי אמיתי יש נקודות חוזקה אמיתיות או מלאכותיות , ואילו אנשי הפרסום בוחרים כיצד להציג אותם או במילים אחרות על איזה נקודה אצל הצרכן ללחוץ.
חלק יעשו את זה דרך לחיצה על הלב -פרסומת מרגשת וסוחפת
חלק ידגדו ויגרמו לצחוק והנאה
חלק יבחרו ללחוץ על המיניות
וחלק יפנו אל השכל!

אבל אני חושב שמה שבאמת יניע אנשים לפעולה ,זה לכוון לאיפה שכואב להם!
למה שמציק להם,למה שמפריע להם ,למה שחסר להם!!
לכוון לשם ולתת בצורה חדה,ברורה ופשוטה את הפתרון
נכון שזה לא מתאים לכל מותג ולכל קמפיין.
אבל כאשר התקציב שלך מוגבל ואתה רוצה מקסימום הנעה לפעולה ,תבחר בכיוון הזה!
ומה עוד בעידן של משבר בתשומת הלב ,שבן אדם נחשף למאות מסרים ביום שכולם רוצים
ללחוץ לו על אחת הנקודות, הדרך היחידה להתבלט ולא לפספס את 3 שניות החסד שהצרכן נותן לך לפני שהוא נהיה אטום
זה להיות קונקרטי ולקלוע בול לנקודה הכואבת.


ומה עורר אצלי את כיוון החשיבה הזה..
שימו לב לקמפיין החדש של הליכוד!!

שימו לב במה אנשי התדמית של המפלגה שמו את הפוקוס
הם יכלו לפנות לרגש,לשכל אולי אפילו להצחיק
אבל הם לחצו איפה שבאמת כואב לנו במסר חד וברור תוך שהם מנצלים את המומנטום!!




לכולנו כואב המצב הבטחוני, כולנו חשים את המיתון! זהו!

לא צריך להוסיף שום מילה


אין תגובות: