יום שבת, 20 ביוני 2009

טקסט שאפשר לנגב איתו את ה…

תוכן שיווקי… תוכן שיווקי…

אתה יכול למצוא אותו בכל מיני צורות ובכל מיני מקומות : בפרסומות בעיתון, בדיוורים במייל, בפליירים,מודעות,פשקווילים ועוד.

אבל אני רוצה לדבר על תוכן שיווקי שנמצא כבר על מוצרים שרכשתם. כן כן ,המותג משווק את עצמו גם אחרי ששילמתם עליו

והוא עושה את זה כדי לחזק אצלכם את תחושת ההצדקה לקנייה וכדי לייצר נאמנות למותג.

איפה הוא נמצא אתם שואלים ? הוא כמו נמלים ,אתה אף פעם לא רואה אותם עד שאתה ממש מחפש. פשוט תחפשו,זה נמצא מאחורה,ליד האותיות הקטנות.

בתור אחד שכותב תוכן שיווקי (אמנם מזן אחר-פרסומי יותר,אבל בעל אותו עקרון) ,אני יכול להגיד לכם שזה אחד הדברים המעיקים והמעיפים שיש.

היכולת לבחור במילים הכי נכונות, הכי זורמות, שמצד אחד לא משדרות שפה זולה ומצד שני לא כבדות או לעוסות מידי.

וגם ,היכולת לבנות טקסט שלוקח מסר קצר ומורח אותו כמו מסטיק במשך כמה שורות טובות מבלי לעייף.

ובשביל מי? אולי בשביל 0.0001% שיקרא את זה. (סביר להניח בשירותים)

מה כבר רע ב: "תודה שבחרתם בנו ,כי היה מבצע טוב או בגלל שהיה לכם קופון" ?

IMG_3086

אני רוצה לתת דוגמא של תוכן כזה שמצאתי במגבונים של פרש וואנס (fresh ones ) –

חברה רצינית שמכבדת את עצמה, הפונה במסר לאותן אמהות שבחרו במוצר.

בחירת מילים? טקסט זורם? מסר לעוס? אני חושב שיש הרבה בעיות בטקסט הזה, הוא נוראי מבחינתי!

IMG_3085

פרשוואנס - במיוחד בשבילך

במיוחד בשבילך נועד לחזק את התחושה האישית – חשבנו עליך! את מיוחדת! בקיצור, על מי זה עובד?

עבורנו כל אמא היא מיוחדת,כל תינוק הוא סיבה מרגשת לאושר גדול – שימו לב,פשוט טקסט בנאלי שנועד לייצר רגש.

אבל, תקראו שוב, תתרכזו שנייה במילים- כל תינוק הוא סיבה מרגשת לאושר גדול??!@#? מה??

למה לקחת משפט פשוט כמו "כל תינוק שנולד הוא אושר גדול" ולהפוך אתו למשפט מסורבל וחסר הגיון?

סיבה מרגשת? מה זה סיבה מרגשת? אני מכיר סיבה מיוחדת. סיבה לא יכולה להיות מרגשת –היא רק סיבה! היא יכולה להיות סיבה לריגוש גדול.

והתינוק הוא לא הסיבה – הוא האושר הגדול!

נמשיך…

במיוחד בשבילך פרשוואנס פיתחה…. (עוד פעם במיוחד בשבילך?)

סדרת מגבונים המעניקים לך ולתינוקך את כל הסיבות שבעולם להינות (לא ככה כותבים ליהנות) מתחושת רעננות יום יומית ומהרגשה נפלאה של רכות.

שוב משפט מסורבל שלוקח מסר קצר ומותח אותו כמו מסטיק!

למה המגבונים הללו נותנים את כל הסיבות שבעולם ליהנות? אני לא צריך מהמגבונים האלה סיבות ליהנות (מה יש להם עם סיבות?) אני צריך שהתינוק שלי ייהנה!

מה רע ב: סדרת מגבונים המעניקה לתינוקך תחושה נפלאה של רכות ורעננות לאורך כל היום. זה מספיק!

מיליוני אמהות כבר בחרו במגבוני פרשוואנס…. נועד לתת תחושה של מותג בינלאומי מוכר וחזק , את לא לבד! סבבה.

ולסיום ההנעה לפעולה: את מוזמנת להצטרף! אם אני רואה את זה אחרי שכבר קניתי, זה לא קשור לכלום.

אם אני אמור לראות את זה לפני הקנייה וזה אמור לחזק את הקנייה ,אז כל הטקסט הזה צריך להיות כתוב אחרת, משכנע יותר.

ואז לסיום שוב:

פרשוואנס במיוחד בשבילך (חאלאס ,כבר מעיק)

לסיכום , חפרתי וחפרתי טוב. (:

אין תגובות: